Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Review] Punch Club
#1
AUTHOR
Pompiliu-Ion Popescu


Punch Club – Review



Anii 80 și 90 au reprezentat o perioadă de succes pentru filmele de acțiune. Actori precum Van Damme sau Silvester Stallone au avut numai de câștigat în acea perioadă prin titluri ca Rocky sau BloodSport. LazyBearGames s-au gândit să transpună elementele esentiale din cinematografia care a predominat în acel interval de timp intr-un joc denumit sugestiv “Punch Club”.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/02/maxresdefault1-1024x576.jpg[/img]
Esti un boxer al carui tată a fost omorât în mod brutal pe stradă acum mulți ani, când tu erai doar un copil de câțiva anișori. Mai departe ești crescut de către un politist, dar în mintea ta exista doar un singur gând, acela de razbunare.
Zi și noapte te antrenezi până când într-o zi oarecare ești preluat de către omul din spatele monitorului. De aici înainte trebuie să alegi ce acțiuni va efectua pugilistul. Da, bănuiți bine, Punch Club este un simulator de lupte. Practic un mix între Sims și orice simulator de box existent pe piață.
Gameplay-ul este unul ușor de înțeles și de stăpânit. Personajul tău are 4 elemente de care trebuie sa ai grijă: health, food, entertainment și energy.
Health-ul nu are un rol important în efectuarea diferitelor activități zilnice, însă cu cât nivelul acestuia este mai mic vei porni în luptă cu mai puțină viață. Dacă ești plicitist sau nu ai chef, antrenamentul personajului nu va fi la fel de eficient. Mâncarea și energia reprezintă cât timp poți să petreci în sala de forță sau pe aparatele de acasă.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/02/Untitled-1-1024x576.jpg[/img]
Eroul nostru are 3 direcții pe care poate să meargă în cariera lui. Strength, Agility sau Stamina. De la început jocul face un singur lucru foarte clar: nu încerca să le aduci pe toate la un prag foarte mare. Și pe bună dreptate. La sfârșitul fiecărei zile vei pierde puncte din fiecare categorie în funcție de nivelul pe care îl ai, asta face lucrurile extrem de complicate.
De exemplu dacă ai ajuns atât cu Strenght cât și cu Agility la nivelul 13, dacă nu te concentrezi în continuare tot pe cele două elemente a doua zi vei pierde garantat câte un nivel din fiecare. Prin urmare grijă mare cum vă împărțiți timpul. Aceste caracteristici nu sunt doar de formă sau un număr pe care doar îl crești, fiecare are un impact în timpul luptei.
Strength determină cât de tare vei lovi un adversar și cu câte health points vei intra în luptă. Agility reprezintă șansa ca fie un pumn sau un picior să atingă adversarul, dar și șansa ta de a te feri de o lovitura. Stamina îți oferă regenerarea punctelor de acțiune, ca în orice joc, dacă ești pe zero nu o să mai poți face nimic și adversarul te va folosi pe post de sac de box.
Ca să primești aceste puncte trebuie să lucrezi la aparatul care trebuie. Dacă vrei să crești mai mult pe Strength atunci banca de forță este cel mai bun prieten al tăi. Însă poate vrei să îți marești șansa de a da lovitura fatală adversarului, aici te ajută foarte mult para de box. Sunt și aparate care îți oferă puncte din toate categoriile, dar doar o singură categorie va fi dominantă.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/02/Untitled-2-1024x576.jpg[/img]
Pe lângă faptul că este un simulator de box, Punch Club are și elemente ce mai mult sau puțin ne aduc aminte de Sims. Trebuie să îți găsești o slujbă pentru a avea bani pe care să îi cheltuiești pe lucruri precum: mâncare, aparatura de antrenament din casă, taxa de intrare la sala de forță. și așa mai departe. Poți să ieși în oraș cu cel mai bun prieten al tău și acolo dai de roata norocului pentru că după o astfel de aventură te poți trezi fără bani sau cu mai multe puncte de skill.
Vorbind de puncte de skill, în Punch Club există ramuri în care poți investi aceste puncte pentru anumite beneficii ce te vor ajuta de-a lungul jocului.
Ca să fie în sinergie cu categoriile de Strength, Agility și Stamina este ideal să te axezi pe o singură ramură în afară de cea de bază. Fiecare skill deblocat crește costul următorului, iar acestea sunt într-o cantitate limitată la început, după care începe un grind infernal pentru obținerea lor. De aceea este bine să îți alegi o singură ramură pentru că este imposibil să le ai pe toate.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/02/Untitled-3-1024x576.jpg[/img]
Înaintea fiecărui meci îți vei alege skill-urile pe care vrei să le folosești pentru a face knock-out adversarul. Ai fi tentat să nu îi dai foarte mare importanță, dar în unele ocazii rețeta ta de succes nu o să funcționeze și o să fii nevoit să aplici o altă strategie.
Dacă ai un adversar cu mai multe nivele de Agility decât tine, prin urmare poate să pareze mai bine și tu îi aplici un debuff la energia pe care el și-o regenerează, nu ai rezolvat mare lucru, aproape de fiecare dată nu o să îl poți bate cu strategia aleasă de tine prin simplul fapt ca el o să te nimerească de mai multe ori față de câți pumni o să fii tu în stare sa dai.
Cam atât despre mecanicile de joc și ne îndreptăm către concluziile acestui review:
 
Ce mi-a plăcut
Tematica. Punch Club aduce un subiect ce nu este atât de utilizat în jocuri. Pentru copiii din 90 este o adunătură de tot ce ne-a plăcut în perioada respectivă, acțiune și o poveste la care nu trebuia să folosim foarte mult elementul cerebral.
Foarte multe Easter Eggs. În Punch Club ai câte un Easter Egg aproape la fiecare scenă din joc. De la Jay și Silent Bob la Mister Proper, de la bătrânul antrenor, la posterele din camera ta de antrenamente, Punch Club este plin de referințe din cultura anilor 90. Bineînteles mai sunt și altele dar o să vă las să le găsiți singuri.
 
Ce nu mi-a plăcut
Grind-ul. Știți voi, repetarea unei acțiuni de nenumărate ori pentru a putea progresa în misiune. Dacă alegi de exemplu să îți dezvoți personajul pe calea de Strength atunci vei avea de făcut foarte mult grind.
Cu cât ai mai mult Strength o să consumi mai multă energie, ba mai mult dacă ai și Agility la un nivel foarte mic, atunci degeaba dai tu tare cu pumnul și piciorul, garantat o să nimerești 1 din 10 lovituri. Prin urmare jocul te încurajează să faci grind de puncte deși la cum e făcut design-ul, acest lucru nu ar fi necesar.
O problemă pe care eu am găsit-o extrem de frustrantă este echipamentul la care te antrenezi nu se scalează bine cu timpul și aici mă refer la faptul că o dată cu avansarea într-una din categorii, trebuie să petreci mai mult timp antrenându-te pentru că trebuie să obții mai multe puncte ca să treci la următorul nivel, nimic neobișnuit aici, însă mi-ar fi plăcut să pot cumpăra echipament mai scump pentru rezultate mai bune.
OK, din păcate o să fiu unul dintre acei oameni…nu mi-a plăcut sfârșitul. Un film de acțiune din anii 90 macăr avea un sfârșit pe care de bine de rău îl acceptai ca atare, Punch Club în schimb are un sfârșit ce mie cel puțin nu mi-a adus niciun fel de satisfacție.
[Image: 76561198163430657.png]


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)