Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Review] Heroes of Might and Magic 7
#1
AUTHOR
Haxa



Heroes of Might and Magic 7 – Review



Știți ce mi-a adus Moș Crăciun anul acesta? Multă vopsea de păr. De ce? Ei bine am jucat Heroes of Might And Magic 7…și numărul de fire albe întrece maximul admis pentru vârsta mea. Să vedem cum puteți deveni Dante în numai câteva ore.
Suntem în anul 2016 și instanța actuală de Heroes are grafica de acum zece ani. În locul unui cinematic frumos cu animații faciale credibile avem parte de un show al oamenilor ce nu mișcă din gură când vorbesc. De ce? Cum?! Este Unreal Engine 3, nu e ca și cum nu am văzut cinematicuri bune făcute cu el, nu e ca și cum nu are un sistem de mo-cap bine pus la punct.
Ok, să zicem că trecem peste acest freak show și să ne îndreptăm către lucrurile pe care o să le priviți cel mai mult. Din păcate nici aici jocul nu excelează, care parcă a fost făcut de un studiou de nișă cu puțină experiență pe piața triple A. UI-ul este unul cât se poate de banal, texturile sunt șterse și au o rezoluție destul de mică, iar de animații nici nu mai zic.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/01/Untitled-1024x576.jpg[/img]
Dar ca de obicei haideți să lăsăm aspectul grafic, estetic, cum vreți voi să îi spuneți și să ne îndreptăm atenția către poveste și gameplay.
OK…povestea. Protagonistul jocului este Ivan The Terr…nu, nu acel Ivan, ci reprezentatul casei Griffin, care vrea să ajungă pe tronul facțiunii Holy Empire. În calea lui stă Duke Seamus, reprezentatul casei Stag. Deoarece obiectivul este unul măreț și greu de îndeplinit de unul singur, tânărul casei Griffin este ajutat de către Shadow Council, un colocviu alcătuit din povestitori nu foarte buni.
Din el fac parte: Kente, reprezentantul Stronghold, Tanis, reprezentanta Academy, Anastasya, reprezentanta Necromancer, Jorgen, reprezentantul Dungeon, Murazel, reprezentanta Haven și Laris, reprezentantul Sylvan.
Toți aceștia îți vor spune o poveste sub forma unei campanii cu scopul de a îl convinge pe Ivan ce pas trebuie să facă împotriva lui Seamus. După ce ai terminat 2 din cele 6 campanii vei putea trece la cea lui Ivan și să ai dovadă că poveștirile celor din Shadow Council au fost de-a dreptul inutile. Sincer…cine a scris scenariul trebuie să își mai îmbunătățească un pic vocabularul pentru că unele scenete lasă de dorit. Chiar după ce am terminat prima campanie Ivan spune un pic ofuscat „I AM GOING HOME”. Păcat că nu am înregistrat momentul.
Poveștile spuse de consiliu nu prea au legătură cu ce trebuie să facă Ivan, nu am găsit nicio urmă de sfat sau indiciu care l-ar fi ajutat pe tânărul Griffin să ia o decizie bună. O poveste amoroasă cu iz lesbian, ascensiunea unui undead la putere după ce orașul său a fost distrus, izgnoirea unui lider pentru salvarea propriului popor sau vicleșuguri și trădare în sânul familiei sunt unele dintre subiectele pe care le puteți urmări dacă jucați Hereos of Might and Magic 7. Vă spun sincer să nu aveți prea mari așteptări.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/01/Untitled1-1024x576.jpg[/img]
Bun. Cam acestea sunt în mare lucrurile pe care le am de spus despre poveste. Să trecem la gameplay.
În stilul clasic Heroes, ai un erou cu care trebuie să duci la bun sfârșit anumite obiective. El sau ea are fie specializarea de Might, fie specializarea de Magic. Cam în fiecare campanie preferam să merg sau să am un erou Magic pentru că este mult mai ușor și overpowered față de un erou ce se bazează pe Might și Defense. Pe lângă specializare mai avem și skill-uri asociate ei.
Aici intervin mai multe schimbări față de Heroes 6. Ai 10 skill-uri dintre care 6 sunt major, iar 4 minor. Fiecare skill are 3 rank-uri: Novice, Expert și Master. De asemenea fiecare rank are un număr de abilități pe care le poți învăța, ai nevoie de o singură abilitate deblocată pentru a putea trece la următorul rank. Un erou poate să ajungă până la maxim nivelul 30, implicit are maxim 30 de puncte cu care poate să activeze o abilitate, prin urmare mare grijă cum folosiți aceste puncte pentru că nu există un buton de reset.
Aș vrea să țin review-ul acesta cât mai scurt să nu devină un rant lung la care nimeni nu o să se uite sau să îl citească, dar nu mi se pare corect ca în misiunea 3 să ai nevoie foarte mult de abilității din skill-ul Explorer, după care în misiunea 4 eroul tău să aibă nevoie de Warfare, Diplomacy sau Defense că să ducă la bun sfârșit obiectivele cu timp limitat.
Pe lângă abilități, eroul are și iteme ce îi aduc anumite beneficii elementelor de bază: might, defense, luck, movement, etc. Iarăși un lucru frustrant este că aceste iteme nu sunt trasnmisibile de la o misiune la altă, așa că degeaba ai obținut o sabie șmecheră cu +5 Might că nu o să o mai vezi în următorul captiol din campanie. Dar acesta este cea mică problemă a jocului.
Totuși pentru a îndeplinii cu succes obiectivul nu ai nevoie doar de un erou, iteme și abilități, ci și de o armată numeroasă. Pentru a menține un flux constant de soldați și resurse trebuie să ai un castel. Fiecare facțiune are creaturi specifice ei, pe care le poți recruta o dată la începutul săptămânii.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/01/Untitled2-1024x576.jpg[/img]
De asemenea căminul tău îți poate aduce informații despre inamici prin construirea unui „Spy Guild” sau poți să îți menții un flux continuu de o resursă rară. Tot în aceasta poți să îți construiești Mage Guilds pentru a beneficia de mai multe spell-uri…ce seamănă mai mult a roata norocului chiar dacă pui specializarea de care ai nevoie, ce îți garantează măcar un spell din clasa respectivă. Am ales la un moment dat Earth Magic, deja aveam „Regeneration” și „Stone Skin”…știți ce mi-a picat la primele două nivele de Mage Guild? Regeneration și Stone Skin. Dar aceasta este cea mai mică problemă a jocului.
Bun…avem resurse și armată să discutăm acuma despre o altă bucată mare a jocului, anume combat-ul. Ca în orice Heroes combat-ul se dă între armata ta și cea a oponentului care e fie un stack de creaturi , fie un alt erou. O înfruntarea este alcătuită din una sau mai multe runde unde fiecare stabilește care este cea mai bună acțiune.
Eroul poate să atace sau să folosească un spell o dată pe rundă. O abilitate îți dă posibilitatea să faci asta de două ori în tura respectivă. Bineînțeles lupta va fi mereu afectată de luck sau morale. Un atac ce trece testul de luck da un mic boost damage-ului stack-ului de creaturi, pe când morale oferă încă o acțiune cu damage și movement limitat.
Acum că am spus cam tot ce se putea spune despre elementele de bază ale jocului…să trecem la concluziile acestui review sau mai degrabă zis la review în sine. Nu o să mai trec prin sistemul meu clasic de ce mi-a plăcut, ce m-a lăsat indiferentă din motive bine întemeiate.
Nici nu știu de unde să încep să fiu sinceră. Jocul ăsta deși pe hârtie pare să fie un Heroes bun, în realitatea este o experiență plină de momente frustrante cauzate de buguri sau de scripturi prost făcute sau poate chiar de un design prost gândit.
Să o luăm încet. Bugurile. Nenumărate. Tocmai ai ajuns la boss-ul final al campaniei, ar fi păcat dacă nu ai putea să îți folosești uneori abilitățile, asta după ce ai trecut prin iad ca să termini misiunea asta. Mare lucru, nu poți să folosești…o abilitate care ucide zeci de creaturi. Complet inutil sunt de acord.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/01/Untitled3-1024x576.jpg[/img]
Alte buguri pe care le-am mai întâlnit: dispariția din inventory al iteme-lor în momentul în care se produce un schimb între eroi, dărâmarea unor clădiri din castelele secundare dărâma cumva clădiri și din castelul principal. Un bug care mi-a mâncat zilele acuma spre final a fost când am fost nevoită să mă lupt cu un erou puternic de tipul severe.
Ei bine lupta nu mergea mereu conform planului și trebuia să dau restart…cumva…în mod magic, deși programarea nu este magică…îmi pierdeam din might și dădeam jumătate din damageul pe care trebuie să îl dau.
Hai să spunem că aș putea trece cu vederea peste aceste buguri dacă ar fi singurele lucruri ce îți provoacă un rage intern. Scripturile și design-ul în general duc lipsa elementului uman pentru că uneori ai impresia că jocul acesta nu a fost în niciuo rundă de QA. Cu toții știm că AI-ul trișează, dar îmi pare de domeniul științifico fantastic că în funcție de câte ori încarc jocul acesta să îmi dea inamici care trișează mai mult sau mai puțin în cadrul aceleiași misiuni.
Un alt aspect la fel de enerveant este că misiunile nu sunt echilibrate. La misiunea 2 din cadrul campaniei X este iadul pe pământ nu poți să treci neam peste ea fără ore bune investite, misiunea 3 zici că m-am jucat ceva conceput pentru copii de grădiniță. Nu există un progres liniar al nivelului de dificultate al misiunilor ca în orice alt joc, este imprevizibil și uneori rămâi uimit sau uimită în fața strategiilor pe care trebuie să le adopți ca să bați AI-ul Deadly. Am o singură frază pentru voi „Ring around the rosey”, cu asta am câștigat una dintre misiunile cu AI Deadly special concepuți ca să nu poți să îi învingi în luptă 1v1.
În cuvintele unui ilustru om de entertainment „but wait there is more”. Ce mi s-a părut extrem de amuzant a fost o lupta în care era cât pe ce să bat un inamic deadly și dintr-o dată dă două spell-uri care mi-a omorât ultimele două stack-uri rămase care erau cât pe ce să învingă stackul de 10 rămase de la el.
[img=820x0]http://www.overheat.ro/wp-content/uploads/2016/01/Untitled4-1024x576.jpg[/img]
Prin urmare jocul te pedepsește dacă ești mai bun ca AI-ul Deadly. Serios Ubisoft? Nu am băgat cheat-uri deși într-un unul din update-urile ce au venit puțin după lansarea jocului au permis în mod explicit folosirea lor pentru că ghici ce „JOCUL NU E BALANSAT”. În loc să rezolve erorile de script sau ce funcție sau modul de reîncărcare au făcut, ei lasă utilizatorul să trișeze ca și cum „ok băieți știm că nu v-am dat ce trebuie, uitați aici un meniu de cheat”.
Un alt lucru pe lista mea este faptul că nu ai nicio satisfacție când termini misiunea. Ai obținut un super artefact, nu poți să îl iei cu tine în misiunea următoare, ba mai mult ai șanse să îl găsești din nou pe hartă. Nici măcar că bat bossul final nu îmi dă un sentiment de împlinire pentru că fie e prea ușor, fie e prea greu pentru că știți voi, jocul e balansat.
Înainte să închei acest review mai fac o mică observație: nu am vorbit despre un lucru de bază să zicem al seriei heroes Multiplayer-ul. De ce? Pentru că nimeni nu prea e în joc. De curiozitate m-am uitat peste lista lobby-urilor. Știți câte sunt în mod constant…2. Da, ați citit și auzit corect, 2 lobby-uri pentru o franciza care a stabilit un nou tip de joc. Mai există bineînțeles luptele contra AI-ul, una dintre ele este modul duel, o singură bătălie cu eroi și piese pre-stabilite.
[Image: 76561198163430657.png]


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)